Brev:
Madplan - 7 mdr.
19. juli 2007
Alder:
7 mdr.
Madplan  - 7 mdr.
Kære Helen
Victoria (7½ mdr) er nu ved at være træt af sin eftermiddagsflaske, så jeg tænkte på, om du har en ide til en ny madplan som nu ser således ud:
Vågner mellem 06.30 - 07.00: Mme (ca. 170 ml)
09.00: Frugt eller yoghurt + vand af kop (puttes til lur)
11.30-12.00 Frokost: Grød eller øllebrød (det kunne jeg godt tænke mig snart at erstatte med rugbrød) + vand af kop (puttes til lur)
15.00: Mme (200 ml) = Den flaske vil hun absolut ikke have mere!!! - det ender med at jeg giver hende lidt frugt eller yoghurt
18.00 Aftensmad: Forskelligt + vand af kop
20.00 Vælling til natten
Tillægsspørgsmål:
1) må hun få sødmælksyoghurt?
2) hun plejer at drikke den flaske mælk om eftermiddagen samt en hel flaske kamillete (100 ml) om dagen = det vil hun ikke have mere (ingen af delene). Er hun blevet træt af det? Når jeg severer juice eller saftevand for hende vil hun gerne have det - må hun det? Hun vil nemlig kun drikke saftevand hvis det har samme smag som vores, altså rimelig stærk i smagen.....hun vil forresten stadig ikke drikke sødmælk af kop....
3) hvornår må jeg begynde at vænne hende af med morgenflasken - jeg kunne godt tænke mig snart at give hende havregrød til morgenmad
4) Victoria har aldrig kunnet finde ud af at drikke af en drikkekop - vil kun drikke af almindelig kop eller sin lille flaske; men når man ude at handle e.l. ville det være nemmere (sviner ikke så meget) at hun vil tage noget af en drikkekop; skal jeg arbejde på at vænne hende til det eller droppe det?
Glæder mig til at høre fra dig.
Venlig hilsen Renata